​Handelsbetingelser2019-02-01T08:47:30+00:00

​Handelsbetingelser

Du kan trygt handle hos DTN Scooter. Vi tilbyder levering af scootere og reservedele, og du kan nemt returnere, hvis det ikke fungerer.

Læs mere om vores handelsbetingelser herunder.

​Ingen personlige oplysninger der registreres på DTN Scooter bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for en tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos DTN Scooter.
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form og gemmes i 5 år.

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.​

DTN Scooter sørger for levering af reservedele med Post Danmark og knallerter samt scootere med Roost Speedition A/S til modtager på den dato, der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog, at Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.

DTN Scooter kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender DTN Scooter naturligvis en ny leverance uden beregning.

​Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare 2 dage. DTN Scooter tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering.

​Der er 14 dages returret på varerne regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, ​refunderes købsprisen (ekskl. porto og ekspedition) til din konto inden for få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. For praktiske detaljer – se punkterne ”Reklamation” og “Varereturnering”.
Varereturnering foregår ved at rette henvendelse til DTN Scooter. Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

​Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og DTN Scooter har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

DTN Scooter yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven for omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles til DTN Scooter inden for rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder DTN Scooter returneringsomkostninger i rimeligt omfang.